Hírek

Utazás kereső

Kérdése van?

E-mailben vagy telefonon a rendel-kezésére állunk minden hétköznap
9 - 17 óráig.

Szombaton 9 - 12 óráig.


Adja meg elérhetőségét, és kollégáink felveszik Önnel a kapcsolatot:

Miben segíthetünk?

A https://zseppelin.hu weboldalon a következő linken található Adatkezelési Tájékoztatót és a lenti tájékoztatást elolvastam, megismertem és az abban foglaltakat elfogadom. Személyes adataim a valóságnak megfelelnek, és kijelentem. hogy 16. életévét betöltött személy vagyok.
Hozzájárulok, hogy a https://zseppelin.hu személyes adataimat direkt marketing szolgáltatás nyújtása céljából az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározott módon, időtartamban és mértékben kezelje és a checkbox bejelölésével önként és kifejezetten hozzájárulok ahhoz, hogy az általam megadott e-mail címre a https://zseppelin.hu utazás témakörben direkt marketing szolgáltatást nyújtson.


Ingyenes, kedvezményes szolgáltatások

Ingyenes buszülőhely választás
Ingyenes vecsési parkolási lehetőség
Ingyenes programfüzet rendelés
Kedvezményes szállás Budapesten
Kedvezményes szállás Szegeden
Kedvezményes vidéki transzfer

Applikáció

Ajándékutalvány

Fotópályázat

Online katalógus

Replő helyett Zeppelin

REPÜLŐGÉP HELYETT ZEPPELIN ÚJRA?

Repülőgépei közül tizet léghajóra cserél egy spanyol légitársaság.

Az Air Nostrum 2026-tól Airlander nevű léghajókat is bevonna a légi személyszállításba, mivel ezek környezetkímélőbbek, 90 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a repülőgépek.

Ezek a léghajók összesen száz utast tudnak majd szállítani, melyeket a brit Hybrid Air Vehicles (HAV) gyárt le. Ezekből egy spanyol társaság, az Air Nostrum már tíz darabot rendelt – írta az Interesting Engineering.

A különleges léghajókat a társaság 2026-tól vonná be a légi közlekedésbe, amik több ezer kilométeres hatótávval rendelkeznek, de jellemzően 300–400 kilométeres utakon használhatják őket. Rövid távon tehát kifejezetten előnyös szerkezetek. Az Airlanderek jóval lassabban is haladnak: a maximális tempó körülbelül 128 kilométer/óra, ami hagyományos utasszállító repülőgépekhez képest bőven az átlag alatt van, mivel ez utóbbi nagyjából 804 km/h-s sebességgel közlekedik.

A spanyol társasággal a léghajókat országon belül tervezi működtetni, de azt még nem tudni, hogy pontosan milyen útvonalakon.


Az Airlander a városközpontokhoz közelebb is tud landoln, mivel fő előnye, hogy a leszállást jóval egyszerűbben képes véghez vinni, mint egy hagyományos repülő.